O Chochliku Zakupoholiku

Piękny, letni sierpniowy dzień, w którym przemierzam po pracy z parasolką okutana szalem jak w październiku ruchliwe miejskie chodniki. Naglę widzę sklep. W sklepie witryna, a na witrynie „coś”, co urzeka. 
I już po mnie. I już wiem że wejść muszę i kupić to „coś”, to najpiękniejsze jedyne „coś” na świecie. I wiem, że ta sukienka/żakiet/buty/torebka jest stworzona dla mnie i na mnie jednaną tam czeka. Nie dość, że pięknie leży, to jest taka urocza i nie powtarzalna. Ach och i w ogóle.  





Pani miła ekspedienta mówi, że rabaciki da i, choć negocjuję twardo o większy, mówi że jej ta stówka pasuje do paznokci. Rzeczywiście paznokcie ma piękne, takie zielonkawe. Jako estetka zaprzeczyć nie mogę, więc się zgadzam. Rzecz ową ładuję do torby i wychodzę dumna i szczęśliwa, jak po zakończeniu dobrze spełnionej misji. 
No i się zaczyna. Na pierwszym stopniu schodów rusza mnie sumienie - a po co mi to, a na co mi 35 taka rzecz? Wkładam głębiej do torby, jakoś przemycić do domu muszę, lub usilnie wymyślam tysiąc argumentów jak się usprawiedliwić z tegoż nagłego porywu serca. Z ową rzeczą która na mózg mi padła koleje bywają różne, czasem zachwyci kogoś z domowników i dzięki temu ból utraty kasy zmniejszy, czasem wyląduje na dnie szafy i nigdy już  stamtąd nie wyjdzie. Albo pojawi się przy co sezonowych porządkach, lądując z powrotem w kąciku pod tytułem na lepsze okazje
Tak sobie myślę, że takich sytuacji lepiej się nie wystrzegać, jeśli oczywiście nie są w nadmiarze. Życie jest za krótkie żeby nie cieszyć się z błahych rzeczy. Kompletnie nie potrzebnych sukienek, kolorowych żakietów na jednorazowe wyjście, czy butów nie do chodzenia. Jakże się wyrzec swojej kobiecości, tego pierwotnego instynktu zdobywania. Wszak to matka natura nas tak ukształtowała. Bądźmy wdzięczne Chochlikowi Zakupoholikowi, że od czasu do czasu sprawi nam przyjemność. Niech przypadkiem nie zostaje na stałe, niech przybywa okresowo, a najlepiej z tabliczką czekolady i premią na koncie.


AS Look

AS Look

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Instagram